IN HONGARIJE - Reisverslag uit Mesteri, Hongarije van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu IN HONGARIJE - Reisverslag uit Mesteri, Hongarije van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

IN HONGARIJE

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

21 Juni 2014 | Hongarije, Mesteri

OVER DE GRENS MET HONGARIJE

Vlak voor de grens met Hongarije landen we in Podersdorf am See, van de “See” een erg groot meer is vanuit de camping weinig te zien. We staan bij een wijnboer tussen de wijngaarden.

17 EN 18 JUNI 2014
De wijnboer is geheel toegerust om campers te ontvangen. Alle voorzieningen zijn aanwezig de eigenares verwelkomt ons met een gezellig praatje. We gebruiken dan ook alles wat zij als camperplaats te bieden heeft, maar kopen geen wijn !
’s Avonds... wat een muggen, Podersdorf AM SEE, dat kun je merken. Op muggenjacht en pitten.Vertrek om 12.00 uur 18 Juni.

Herman heeft “ FERTOD” in Hongarije gevonden op de kaart met campings. Piet is dol op TOERIST INFORMATION en daar staat een “ I ” op de kaart dus daar gaan we heen.
In deze plaats zit geen VVV maar wel een informatie centrum bij een grote buitenplaats, die te bezichtigen is en waarvan wij slechts de schitterende tuinen bekijken, iets dergelijks hebben we al enkele malen bij andere reizen uit en te na bekeken in soortgelijke bouwwerken. Dominicus schrijft een heel verhaal over dit kasteel dat door Miklos Esterhazy, een machtig mens rond het jaar 1780, gebouwd werd. De familie Esterhazy had meer dan 100 van dit soort kastelen in Oostenrijk. Daar hebben we geen tijd voor. Wij zijn op weg naar de vriend van Piet in Sellye.
Na de “Kasteeltuin” een terras met koffie enz. en een fikse regenbui. We zitten droog.
Dan op zoek naar een camping in de buurt. Dat lukt en we overnachten in Kapuvar
op een kleine camping waar alles beschikbaar is. Je komt aan, op een bord staat dat de camping open is, de poort is ¾ dicht geschoven. Wat hebben we nu weer ?? Een “tuinman” die staat te vegen blijkt de echtgenoot van “mevrouw de campingbazin”
Hij is niet zo erg bij de hand en doet er nogal lang over voordat we staan. Leuke plek, Herman heeft stroom, Piet en ik zijn tot nu toe self supporting wat stroom betreft.
De camping bazin is een gezellige rebbel, we staan voor omgerekend € 8,- pp.

19 JUNI OP WEG NAAR BUK
In Buk zijn volgens Doninicus de oudste “Termal” banden te zien en te gebruiken, er is ook een echte VVV en krijgen daar het advies om op de camping bij het Termal-bad te gaan staan, dan kunnen we gratis van alles gebruik maken. Op weg naar deze camping, zo’n 800 meter verderop zien we het al....... een pretpark met campers in de hitte op een dor grasveld. Doorrijden.......... naar Sarvar, hier is de drukte nog erger en ligt de camping ingeklemd tussen een soort Hiltonhotel en een mini ziekenhuis voor “KURPATIENTEN” dus ook niks. De kaart met campings wordt nu steeds duidelijker voor ons, we beginnen te snappen hoe je moet kijken en we landen in een kleine plaats “Mesteri” op een mooi campinkje, goed onderhouden en met een prettig Termalbad, waar Piet en ik meteen induiken. Wat stinkt dat water naar zwavel !
Naast de camping is een restaurantje, om 20 uur meteen daar bikken en besloten dat we de volgende dag ook daar gaan happen voor een krats. We blijven dus in MESTERI EEN DAGJE HANGEN.

VRIJDAG 20 JUNI
Tweede dag Mesteri, de camping heeft zelfs WiFi gratis. Zoals je merkt. Buiten de camping dus een lekker restaurant. Gisteren iets van de kaart besteld met “Eend” zonder te weten wat je eigenlijk op het bord zou krijgen. Dat wordt voor vandaag een verrassing. Het wordt per persoon één fikse eend, heerlijk !! De helft heb ik laten inpakken voor morgen. Dan warm ik dat lekkere hapje wel op. Piet en Herman doen dat ook. (zie foto) ......................TOT DE VOLGENDE KEER.

• 21 Juni 2014 - 07:51

Bas :

Leuk en mooie foto's opa, geniet ervan (maar dat lijkt zonder moeite te lukken)!

• 21 Juni 2014 - 08:52

Annemiek:

Holy duck, wat een eend, wat een maaltijd! Ziet er goed uit!! Geniet maar lekker verder, lang leve de Wi-Fi. Hihi...

• 21 Juni 2014 - 18:25

Ans:

Hallo Hans ,
    Reis helemaal met je mee.
    En geniet van je uitgebreide verslag.
    Wat zie je veel, en wat een energie
    heb je.
    Foto's zijn ook mooi.
    Geniet nog veel, en tot de volgende keer.
    Groeten Ans.

• 22 Juni 2014 - 21:34

Jeanne Vossenberg:

Dag Hans, Piet en Herman,

Wat leuk om te lezen allemaal,
    wij volgen jullie zodra we kunnen en dat is nu het geval, heb meteen alle 3 de verslagen gelezen,
    fijne tijd nog en blijf genieten,

Pieter en Jeanne

• 23 Juni 2014 - 10:13

Nel Velde:

Hoi Hans ,reuze leuk om dit allemaal te volgen,de kerk van Passau heb ik ook gelopen,
    vanavond gaan wij met elkaar in het oranje om zes uur kijken naar Nederland - Cihili, jammer dat je er
    niet bij bent.
    Fijne reis verder. groetjes Nel Velde

• 23 Juni 2014 - 22:20

Jenny Schellekens-de Laat:

Hoi Hans, Piet en pa,
    leuk om het reisverslag te lezen. Heel het gezin geniet ervan. Groetjes