BIJNA OP BESTEMMING VAN DE HEENREIS - Reisverslag uit Szulok, Hongarije van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu BIJNA OP BESTEMMING VAN DE HEENREIS - Reisverslag uit Szulok, Hongarije van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

BIJNA OP BESTEMMING VAN DE HEENREIS

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

25 Juni 2014 | Hongarije, Szulok

VERDER NAAR HET ZUIDEN IN HONGARIJE

ZATERDAG 21 JUNI
Uit Mesteri vertrekken we zo rondom half elf. Afrekenen en richting volgende bestemming. Eerst nog en kruidenier vinden, het is zaterdag, we rijden naar CELLDOMOEK daar is TESCA iets AH-achtigs. Twee volle karren, het kan niet op. Nu richting HEVIZ, daar staat een “I” op de kaart (voor Piet) en er is een camping in de buurt die volgens het boekje alles heeft in FELSOPAHOK. Daar gaat ie. Landelijke wegen met veel graan en zonnebloemen die nog niet in bloei staan. De “I” in HEVIZ levert niks op en de camping in FELSOPAHOK is gesloten. Na beraad wordt het KERECSENY, 36 kilometer verder, een gehucht met 3 huizen en een kerktoren die ieder kwartier klingelt, camping niet te vinden,.... toen bleek dat we er al bijna op stonden. Verscholen om een hoekje een soort “Padvinders” gebeuren met mooie kampeerplaatsen tussen heggetjes, stroom voor Herman en voor de rest alles aanwezig om te “HIKEN” Geen kip te bekennen.
KERECSENY ligt op een heuvel, wanneer je tussen de struiken door naar beneden kijkt zie je een paar huizen staan. Wij denken aan een Zigeunerdorp. Honden, varkens, paarden lopen daar rond. Morgen gaan we kijken. De camping blijkt volop verrassingen. Er komt een “als werkman gekleed persoon “ (met gebarentaal) zeggen dat hij de douches enz. enz. open gemaakt heeft en dat we daar gebruik van kunnen maken, (dat was de burgemeester). Alles in een soort clubhuis kleed ruimte van de voetbal vereniging, en alles werkt prima, zeep bij de wasbakken, toilet papier op de WC, papieren handdoekjes enz. ER STAAT OOK EEN WASMACHINE !!

ZONDAG 22 JUNI ........... schitterend weer ...............wasdag !!
Koffie drinken en lekker luieren, en.. de was doen. Dat lukt prima, één wasbeurt duurt echter bijna 2 uur dus we zijn wel de hele dag bezig. Er komt bezoek van een vlot Duits sprekende Hongaar. Hij heeft het grootste deel van zijn leven in Duitsland gewoond maar woont nu weer hier, is met pensioen. De kleine camping is door de EEG opgeknapt. Vorig jaar zijn er ook 2 Nederlanders met een tent geweest, voor de rest ziet hij nooit kampeerders. Tegen de avond komt er een bijna alleen maar Hongaars sprekende mevrouw vertellen dat we op het raadhuis moeten betalen. Zij is de vrouw van de burgemeester en kunnen ook bij haar aan huis betalen wanneer we dat willen. Zij woont beneden aan de berg in een boerderij. De Duits sprekende Hongaar had al gezegd dat daar de Burgemeester woonde. Prijs per nacht omgerekend € 6,- per camper. We blijven 3 nachten, morgen gaan we bij haar aan huis betalen en kijken wat er dan verder nog te zien is.

MAANDAG 23 JUNI

Niet te vroeg koffie drinken, Piet zet “Belse Koffie” van het merk Rombouts. Lekker en makkelijk. Ik moet nog een restje wassen, om even over 12 gaan we de heuvel af in de richting van de boerderij van de Burgemeester. We worden ontvangen met Wijn en Bier, kletsen wat, voor zover mogelijk, en dan vertelt zij iets over kaas maken. Lekker !! is dat te koop ? ja hoor, er volgt een waar kaasfestijn. We kopen ook ieder een flinke portie, krijgen van de Burgemeester nog een glaasje pruimen jenever en vertrekken. In de wei tegenover de Burgemeesterswoning lopen varkens, ook een bezienswaardigheid tegenwoordig. De dag vervolgt met relaxen, pannenkoeken bakken, en met een flink onweer als afsluiting van de dag.

DINSDAG 24 JUNI

SZULOK staat op het programman, ruim 100 KM rijden. Daar zijn we inmiddels aangekomen, ongeveer 40 kilometer van ons einddoel, t.w. de kennis van Piet in Sellye. We zijn voor morgenavond uitgenodigd om te komen dineren en overnachten op zijn erf.

Over SZULOK gesproken, na een beetje zoeken hebben we het gevonden, een wel open, maar geheel verlaten TERMAAL zwembad met 4 bassins, waarvan er één voorzien met nieuwe tegels en waarvan er bij 3 gras op de lege bodem groeit.
Een super modern machinegebouw voor het zwembad en een mooi onderhouden camping met 60 ruime plaatsen, schoon toilet gebouw en 3 campers, tw ....... dat zijn wij. ALLES OP DE TOEKOMST GERICHT. De mensen die ons ontvangen zijn buitengewoon vriendelijk. Piet en ik hebben al een duik in het erg warme water genomen, wel lekker, een beetje stinkerig naar zwavel zoals dat hoort.

We verblijven dus nu op een “plek in opbouw” kan je zeggen en...........internet dus
DAAR GAAT IE ...........

Tot de volgende keer

• 25 Juni 2014 - 09:36

Jeanne:

Geweldig land Hans als ik dat zo lees, vooral die vriendelijke mensen,
    Genieten dit, gr aan allen Pieter en jeanne

• 25 Juni 2014 - 20:09

Martin En Ineke Verschoor:

We volgen je op de voet en krijgen een goed inzicht door jouw uitgebreide schrijverij.

• 26 Juni 2014 - 22:09

Marja :

Ha Pa,
    Ik heb alles gelezen. Leuk verslag en leuke foto's.
    Geniet er maar lekker van.
    Knuf, Marja