DRIEHUIS NOORD HOLLAND - Reisverslag uit Driehuis, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu DRIEHUIS NOORD HOLLAND - Reisverslag uit Driehuis, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

DRIEHUIS NOORD HOLLAND

Door: OPAHANS

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

01 Augustus 2014 | Nederland, Driehuis

WEER BELAND OP DE THUISBASIS

Nu even alles uit de aantekeningen halen die ik gemaakt heb op een papiertje in plaats van op mijn (Apple) LAPTOP.

Hoe was het ook al weer ??

MAANDAG 14 JULI

Op weg om Hongarije te verlaten. Herman wil in de buurt van de grens nog even een “goedkope” ”TOMTOM” bij MEDIA MARKT kopen......., wij dus naar Györ, een stad ongeveer net zo groot als Utrecht. Alles (met TOMTOM) makkelijk te vinden, ook een parkeerplaats. Inkopen doen, lekker gebak eten, nog wat rond hangen in de grote, op Amerikaanse leest gestoelde “MALL” naar de camper en verder reizen denk je ....maar ....... Schrik, schrik, mijn camperdeur, die ik op slot gedaan had, was zonder sleutel te openen, OEI OEI........ I N B R E K E R S ? ? ?... Ja hoor .... zijraampje open maken, naar binnen glippen, pakken wat je leuk vindt, en weg wezen. (ik heb nooit gedacht dat dat zo makkelijk kan) Resultaat....weg mijn LAPTOP in tas, en mijn IPAD . Voor de rest geen interesse. Alle kastjes bekeken, schoudertas open gemaakt en doorgewoeld, nee..... dat is ons te min!! Verrekijker, Fototoestel, Sony Filmcamera, alles open en bloot voor het grijpen, geen interesse, levert dus niks op !!
(Geld, paspoort enz. heb ik deugdelijk opgeborgen in kluisje onder bijrijder stoel)

Wel mijn camper super stom neergezet !!, zie foto, langs een muurtje, OEN ! moet je nooit zo doen,... dat is STOM STOM STOM !!!

Piet en Herman stonden iets meer in het zicht van de weg. Bij Herman zijn ze niet binnen geweest, bij Piet wel, zijn autodeurslot is naar de haaien, de prooi was een handje kleingeld. (Toch voor Piet een dure grap, nieuwe sloten)

Dan begint het gesodemieter, verzekering bellen, politie opzoeken, enz. enz,
De Politie hebben we niet gevonden dus.......... ik laat het er maar op aankomen.
We gaan verder tot FERTOHOMOK, daarvan kan ik me niets meer herinneren, er staat in mijn aantekeningen dat we daar lekker gegeten hebben. Hmmm Hmmm

DINSDAG 15 JULI

We zijn op weg naar huis, hebben nog een aantal dagen voor de boeg, het is niet de bedoeling dat we nu ineens naar huis rennen, dus....niet te snel aub. In Oostenrijk en Duitsland gaat alles van een leien dakje met als leuke dingen, een boerin die haar kinderen met een oude kinderwagen vol lekkers ( eieren, worst, kaas, boter en drank) naar ons toe stuurt als rijdende winkel. Een vrachtwagen chauffeur “in burger” die ons, wanneer we het echt niet meer weten in STEINBERG AM SEE, naar een mooie camperplaats brengt door voor ons uit te rijden naar een groot meer. Daarna een kakelende eigenaresse van een kleine camping in DEGGENDORF die zo veel praat dat het nu nog in mijn oren suist. Enz. enz.

EN VERDER

Na een paar dagen rijden met weinig dingen die voor dit verslag leuk zijn om te melden besluiten we om in de buurt van KOBLENZ de reis af te sluiten.
Ieder gaat dan zijns weegs.
Spannend......ik wordt voor de eerste keer OVERGROOTVADER zo ongeveer 24 juli, dan wil ik wel in de buurt zijn.

Onze laatste reis-avond is bij een wijnboer in OBERWESEL, in de buurt van BINGEN aan de Rijn. Na een gezellige avond, onder ons, zittend tussen de campers met wijn bier en hapjes, nemen we de volgende morgen afscheid ( zonder hoofdpijn) en bedanken elkaar voor de leuke reis. ik ga via de snelweg naar RHENEN om te zien of mijn achterkleinkind al in aantocht is.

AAFJE OLIVIA SCHENK ( mijn eerste achterkleinkind) WORDT OP 25 JULI 2014 GEBOREN.

DIT WAS EEN FANTASTISCHE VAKANTIE, PIET EN HERMAN, DANK JE WEL, HET WAS EEN FANTASTISCHE REIS VAN BIJNA 6000 KM.!! (Soms waren er wel verschil van meningen, maar die werden steeds goed opgelost) Graag wil ik alle mensen die ons gevolgd hebben van harte bedanken voor hun leuke reacties. Je schrijft iets op een papiertje, meer voor jezelf denk je dan.... maar, kennelijk toch ook leuk voor anderen..... tot volgend jaar !! ( hoop ik )

All the best .......... OPAHANS voor de gluurders.. www.deluchte.nl daar woon ik.

  • 02 Augustus 2014 - 06:20

    Renee:

    Zo overgrootvader van Aafje, dat heb je weer goed gedaan! Net op tijd terug en inderdaad, leuk om te lezen. Tot de volgende keer! Xx

  • 05 Augustus 2014 - 09:42

    Jeanne:

    Ha Hans, gefeliciteerd overgrootvader, mooi man om dat mee te maken, minder mooi de diefstal.
    Maar waar je ook staat het kan altijd gebeuren zolang er van die crimineeltjes rondlopen.
    Leuk om te lezen dat jullie zo goed met elkaar konden opschieten, ach een betje geven en nemen dan lukt het allemaal wel.
    Een fijne zomer verder, gr Pieter en Jeanne,

  • 14 Augustus 2014 - 13:51

    Carla De Laat:

    Bedankt voor alle mooie verhalen!

    Het is leuk om toch een beeld te krijgen van een land waar je nooit bent geweest.

    Gefeliciteerd met uw achterkleindochter namens ons allemaal! (Mooie foto!)

    Met vriendelijke groet, Peter en Carla

  • 18 Augustus 2014 - 16:05

    Dieke:

    Van harte gefeliciteerd met je achterkleinkind. Toch bijzonder om dat in de armen te houden he? En wat aan de late kant, maar welkom thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans sr.

Actief sinds 02 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1196
Totaal aantal bezoekers 60441

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 26 Maart 2017

NA VLIEGEN VERDER MET MIJN CAMPER IN 2017

28 Maart 2015 - 28 Maart 2015

ZOMERTIJD 2015, morgen wordt de klok verzet

02 April 2014 - 22 April 2014

2014 we beginnen in NEDERLAND

29 Maart 2013 - 02 April 2013

ALWEER EEN NIEUW JAAR 2013, HET BEGINT ERG KOUD !

06 April 2012 - 15 April 2012

EEN NIEUW CAMPERJAAR 2012

15 April 2011 - 10 Augustus 2011

CAMPEREN IN NOORD EUROPA

06 Oktober 2009 - 11 November 2009

Mijn Indonesiëreis

Landen bezocht: