NA PASEN WEER EVEN THUIS - Reisverslag uit Driehuis, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu NA PASEN WEER EVEN THUIS - Reisverslag uit Driehuis, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

NA PASEN WEER EVEN THUIS

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

12 April 2015 | Nederland, Driehuis

Met de paasdagen in Ommen, zoals altijd weer bij camping EMSLAND. Op de weg naar Ommen hebben Piet en ik ’s avonds gegeten bij restaurant “Het Mussennest” in Wapenveld. Omdat we op het grote parkeerterrein mochten overnachten, konden we het begin van onze zomerse reizen bespreken en met een glas wijn beklinken.

Goede vrijdag naar EMSLAND nog zo’n 50 Km verder. In de loop van deze dag arriveren de andere Paashazen. Het gezelschap blijft ongeveer steeds ca. 20 personen.

Een vroege Paas, behoorlijk koud, een elektrisch kacheltje stelt dan ook niks voor. De gewone “boord-kachel” TRUMA houdt alles lekker warm, lekker weer maar erg koud met een stralende zon.

Stukjes fietsen, Ommen en de beeldentuin in Witharen bekeken www.atelierwitharen.nl natuurlijk weer iets moois gekocht, iets van glas……. De eierboer levert soep-kippen, te weinig ei productie. De eierautomaat is wel vol, de buurman heeft kippen. 60 eieren mee naar de camping. Pasen……..2015. Eerste paasdag het Paas-ontbijt en ’s avonds gewoontegetrouw asperges, tweede paasdag BBQ. ……SMULLEN GEBLAZEN !……..

Maandag, tweede Paasdag, Radio 1 heeft ons gevonden en stuurt Maino Remmers vroeg in de ochtend op ons af voor een reportage. Mies ontvangt het gezelschap en is de gastvrouw. We zijn “op de radio” tussen ’s morgens 6.30 en 9.00 uur met life stukjes “SOLO CAMPEREN”
een geschreven verslag lees je hier;

Pasen 2015 is al weer voorbij. Piet en ik zijn nu onderweg naar VESSEM voor het eerste Solo weekend 2015, een rit van het noorden naar het zuiden met twee tussenstops.

Dinsdag even langs Marja in Rhenen, ze heeft voor ons een heerlijk maal gekookt, voor de deur in de camper geslapen en ’s ochtends een ontbijtje om half negen. Verder langs kronkelwegen. Door de Betuwe en tussen de grote rivieren naar de zus van Piet die in de buurt van Oss woont. Gezellig ’s middags koffie gedronken en op het boeren erf overnacht.

Morgen Donderdag 9 April gaat de reis verder.

Bestemming VESSEM, in de loop van de middag ben ik op de camping. Piet die hier in de buurt woont gaat thuis nog het één en ander regelen. Veel bekenden zijn ook al op de camping aangekomen. Het is hallo hier en hoe gaat het daar……….dus………gezellig.

’s Avonds met een klein clubje op de fiets naar het dorp VESSEM in “De Gouden Leeuw” heerlijk gegeten.

Vrijdag 10 April, lekker warm weer vandaag. Na de koffie met 8 fietsers op weg, een rondje van 25 Km. door het Brabantse land. We leggen aan bij Herberg “In den Bockenreyder” in Esbeek. midden in het natuurpark “Utrecht” (gekke naam voor een park in Brabant) maar heel erg mooi met vennen, landerijen, en mooie fietspaden. www.indenbockenreyder.nl da’s smullen !
Op het parkeer terrein staat een oeroude FORD CONSUL (als nieuw) lang geleden mijn eerste auto !!!

Terug op de camping “Eurocamping Vessem” even napraten en om half acht koffie in de tent met een lezing over het Brabants Landschap. Een borrel en dit verslag schrijven. Morgen naar huis want Gijs wordt 50 jaar en dat moet gevierd worden en dat wil ik niet missen.

Over 14 dagen met Piet dwalen door Frankrijk. Eerst nog de camper daarvoor reis-klaar maken en dan ……
…. G A A N ….!!

• 12 April 2015 - 23:34

Jeannet:

Weer een leuk verslag, hans.
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Groet.

• 14 April 2015 - 00:12

Jeanne:

Heel leuk en voor straks een fijne vakantie en ik lees weer wat jullie gaan doen, gr ook van pieter

• 24 April 2015 - 02:04

Janny:

Het lijkt wel of je door een vreemd land aan het rijden bent. Ik heb nog nooit van die plaatsjes gehoord. Hier is alles goed. Feliciteer Gijs van ons.