HOE GAAT HET VERDER - Reisverslag uit Velsen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu HOE GAAT HET VERDER - Reisverslag uit Velsen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

HOE GAAT HET VERDER

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

21 Mei 2015 | Nederland, Velsen

HET WORDT INGEWIKKELD

Donderdag 7 Mei. Van Montherme naar Hoogeloon kan makkelijk in 2 of 3 dagen. We plannen via NAMEN maar dat lukt niet. Wat een drukke stad om doorheen te rijden. We stranden in Diest, dus veel dichter bij huis, op de parkeerplaats van Carrefour (de supermarkt) waar we overnachten. Wel onderweg het treinen museum voor stoomtreinen in Treignes grondig bekeken. Je mag er alles aanraken maar nergens de binnenkant bekijken. Jammer, want die reusachtige locomotieven zijn schitterend om ook eens van binnen te bewonderen.

Vrijdag 8 Mei. Op zo’n supermarkt parkeer terrein slaap je verrukkelijk. Tot 12 uur verlicht, tot 5 uur donker en dan gaan de lampen weer aan. Niemand die je stoort. Om 8.30 gaat het café van Carrefour open en daar ontbijten is best lekker. We zijn op weg naar Hoogeloon voor een medische onderbreking van onze vakantie. Wat zijn er in België een opbrekingen en omleidingen van het wegen-net. Het blijft rondjes rijden. Uiteindelijk, met veel heen en weer en met een grote omweg “goedkoop tanken” zijn we op Piet zijn stek in Hoogeloon. Kopje koffie en Opahans gaat verder nu op familiebezoek in Uden. Na twee uur is daar ook alles weer bijgepraat, nu naar Leerdam om te kijken hoe Johan Braam, onze reisgenoot van vorig jaar, het maakt.
Johan heeft zijn camper verkocht en tobt met ouderdom problemen, rijdt geen auto meer. Een paar uur gezellig gebabbeld, voor hem komt van camperen niks meer. Je kunt je voorstellen dat hij “Solo-bezoek” erg op prijs stelt. Ik was de vijfde die hem ik Leerdam bezocht.

In Leerdam kan je op verschillende plaatsen met de camper overnachten. Ik sta nu bij de jachthaven met nog 3 andere reizigers. Rustige plek zonder verdere voorzieningen. Makkelijk te vinden met de TomTom. In Leerdam is het leuk een dag door te brengen om alles te zien dat met glas te maken heeft. De glasblazerij is als gebouw erg dicht bij mijn overnachtingsplaats maar de ingang is precies aan de andere kant van het gebouw, en dat is best een hele wandeling. Dat heb ik al een keer eerder gedaan dus nu maar niet. Mijn route gaat verder naar Berkenwoude voor nog een familiebezoek, daar blijf in 3 dagen op een privé terrein staan.

Piet heeft de voorbesprekingen met artsen en ziekenhuizen afgerond en zal op 20 mei aan zijn nierstenen geholpen worden. Om de tijd tot daar aan toe op te vullen rijden we nog een klein rondje België. De fijnste plek Tongerlo, aan het kanaal, een “gratis” plaats voor 4 of 5 campers naast restaurant “De Kieper” met terras en mooi weer !. Leuk fietsen is het daar. Onderweg naar huis “Museum van de Speelkaart” in Turnhout bezocht. Kom je in de buurt, het is de moeite waard. Drukpersen uit oude en nieuwe tijden geven een goed beeld over het maken en bewaren van speelkaarten. De tentoongestelde kaartencollectie is onuitputtelijk, wil je een bijzonder kaartspel kopen ? De voorraad is oneindig en de prijs matig.

Piet gaat naar huis om zich op de operatie voor te bereiden. Ik beleef nog een lang weekend Friesland met gezellig familiebezoek en ga dan naar huis.

De operatie van Piet is goed gegaan, hij belde mij meteen de volgende dag. Twee dagen ziekenhuis en dan naar huis. Nu wordt het voorbereiden op het SOLO jubileum in Juni.

Tot de volgende keer ! en foto’s later.
groet van OPAHANS

• 24 Mei 2015 - 17:36

Resie:

Wat leuk Hans om je zo te volgen op je vakantie.
    Groetjes Resie

• 25 Mei 2015 - 10:48

Jeanne Vossenberg:

ha hans,

Fijn dat het met Piet goed is gegaan en jullie zo een leuke reis hebben gemaakt.
    Een geweldig land Frankrijk.
    Het was heel leuk om jullie te volgen.
    gr ook van Pieter,