Morgen GOEDE VRIJDAG - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu Morgen GOEDE VRIJDAG - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

Morgen GOEDE VRIJDAG

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

24 Maart 2016 | Nederland, Ommen

DRIEHUIS NH.
Vandaag, woensdag 23 Maart 2016, bijtijds opstaan, restanten bij elkaar zoeken, in de “personen” auto geladen en rechtstreeks naar mijn “camperhok” waar de LA STRADA kant en klaar op mij staat te wachten. De laatste spullen er in, Camper uit garage en RAV4 in garage. De Paasdagen beginnen voor mij op dit moment. Oh ja, het elektrisch bedienbare dakluik staat nog op een kier, even sluiten ! Op een knopje drukken en klaar is Kees. Dat had je gedacht. Er komt geen beweging in het spul, wat nu ??
Dan maar even naar SLIJPTECHNIEK IJMOND gereden, dochter Renée van haar werk gehaald om in mijn zekeringkast te kijken. Zij is een stuk leniger dan ik ! En jawel…. zekering stuk. Nieuwe er in, dakluik proberen zekering stuk….oei oei !! Redder in nood de firma VAKCAR in Kampen, eens de importeur van mijn LA STRADA en nog steeds bezig met deze campersoort als service punt.

Mijn weg voor de Pasen gaat naar Ommen, dan kom je langs Kampen dus……… metéén op weg.

Bij VAKCAR met doormeten niks te vinden, dan maar het luik met de hand dicht draaien, is ook niet erg, (wel een rotklus) de oplossing komt later. Doorrijden……. Emsland roept……… Daar ben ik camper-nr. 3 Wil en Jan zijn er al. (het is 17.30 uur)
Mijn bijdrage in het kampeer plezier de Koffie- en Theebar, uitladen in de kantine en dan bij een glas wijn met Wil alle laatste nieuwtjes uitwisselen. Jan is fietsen.

Het is 20 uur, we zijn uit-geroddeld, hapje eten klaarmaken enz.

Wat blijkt nu het donker is, de electronica is nog meer in de war dan toen we aan de klus begonnen. (Opahans wordt bijna zenuwachtig). Erna vd. Kant van VAKCAR gebeld, morgen maar weer naar Kampen. De kachel werkt, het water werkt, het licht doet het alleen boven het bed en op de WC. Is voorlopig genoeg !

Lekker geslapen, nu even Kampen bellen en dan nog een keer in die richting rijden.
Gehele “schuur” van de camper moet leeg, oef oef !! Nu begint het doormeten van alles wat met stroom te maken heeft nog een keer en nu nog veel uitgebreider en wat blijkt…… de zekering is de boosdoener, daar zit je toch niet op te wachten !!! Nieuwe zekering en alles gaat zoals het moet. he… he pffff.

Terug naar de camping, het is 15.30 uur, de Pasengangers stromen zo de één na de andere binnen. Veel verhalen vertellen. Kopje thee, kopje koffie, wijntje, alles op zijn tijd.
In het dagverblijf brandt de open haard op volle kracht. De “Boer” (campingbaas) zorgt voor hout om te stoken. Hout genoeg. Bij de camping horen 10 hectaren bos.

Tot de volgende keer.
groet OPAHANS

• 25 Maart 2016 - 06:10

Renee:

Dus toch de zekering! Die van jou waren 'zeker' van slechte kwaliteit

• 26 Maart 2016 - 16:24

Martin En Ineke:

Een enerverende start van je camperavontuur !! Waarom dacht je dat wij met camperen gestopt zijn ?
    Nee. een geintje, maar electronica heeft vaak oorlog met een camper. Hoe dan ook het is weer opgelost.
    We wensen je veel genoegen de komende tijd.