PASEN IN OMMEN - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu PASEN IN OMMEN - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

PASEN IN OMMEN

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

28 Maart 2016 | Nederland, Ommen

OMMEN EMSLAND

Donderdag 24 maart is achter de rug, een heleboel gedoe maar zoals gezegd, alles werkt weer. VRIJDAG de meeste gasten (SOLO kampeerders met camper) zijn aangekomen bij camping EMSLAND. Het is prima weer om te fietsen en de nodige boodschappen te halen voor het Paasfeest. De gebruikelijke Asperges uitzoeken en bestellen bij Albert Heyn. Het
is nog vroeg in het jaar maar ze zijn er al. De 80 bestelde Asperges worden zaterdag bezorgd, dat is pas service. Warme chocolademelk in een kroeg en terug naar de camping. Vanavond is het “Soep” van Ina, dat wordt dus smullen.

Zaterdag 26 maart. Cor Zeelenberg wordt 85 jaar, een verjaarsontbijt hoort daar bij. En dan, na de koffie zoals altijd fietsen naar de EIEREN-FARM, het verhaal over zijn bedrijf nogmaals door de boer laten vertellen, blijft steeds leuk. Een fietstocht (elektrisch) in de omgeving ongeveer 25 kilometer. Het is winderig maar de zon schijnt af en toe dus het wordt een prettige dagvulling. ’s Avonds STAMPOT-MAALTIJD, er is keuze genoeg, Hutspot, Zuurkool, Boerenkool met gehakt en worst van slager DE VRIES en jus.

Eerste Paasdag, best redelijk weer, na het uitvoerige PAASONTBIJT, fietsen naar Dalfsen om voor de derde of vierde keer het grote nageschilderde schilderij van Rembrandt “DE NACHTWACHT” te bekijken bij “Expo MADRID” Dalfsen. Het is steeds weer verrassend om in het verhaal dat erbij verteld wordt iets nieuws te ontdekken. We gebruiken voor de afwisseling een totaal nieuwe fietsroute naar Dalfsen. ‘s Avonds de Asperge maaltijd, een Paas-gewoonte nu al vele jaren, en maar smullen !!

Tweede Paasdag, een aantal gasten moet weer vertrekken. De dag begint nat en koud en er moeten diverse campers uit de modder getrokken worden. Toch zo af en toe een zonnetje. Klein fietstochtje, Wandeling in het bos, Het wordt restjes avond.
Alles gaat op, lekkere soepjes, nog wat stampot, een paar ijsjes met slagroom. We komen niets te kort. Morgen na de koffie vertrekken. Piet en ik gaan diverse familieleden bezoeken en zullen in de loop van de week afspreken waar we elkaar ontmoeten, het zal wel bij “De Palingboer:” in Loozen zijn. Ik ga naar Garijp om bij Cor en Mienke de extra spullen van deze Paas-vakantie tijdelijk te stallen. Volgend spektakel wordt het Solo evenement in EERNEWOUDE. Kijken hoe dat afloopt na al het gedoe van de laatste tijd.
Tot schrijfs O P A H A N S ………………

• 29 Maart 2016 - 05:16

Renee:

Wat een gezellig paasfestijn was het daar! Groetjes aan Cor en Mienke

• 30 Maart 2016 - 20:42

Joke P:

Was we het leuk je verslag te lezen, zo maak je ons telkens deelgenoot van al je "avonturen". Nog een fijne tijd verder, groetjes, Joke