FIETSEN IN BRABANT - Reisverslag uit Rucphen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu FIETSEN IN BRABANT - Reisverslag uit Rucphen, Nederland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

FIETSEN IN BRABANT

Door: OPAHANS

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

08 Augustus 2017 | Nederland, Rucphen

Ook de fietsvierdaagse, ergens in Nederland staat in mijn agenda. Dit jaar is voor Rucphen gekozen. Start de eerste zaterdag van augustus en dat is dit jaar dus 5 augustus. De keuze is beperkt tw. lang of kort. Ik sluit me aan bij de “korte rit fietsers” in onze “SOLO” groep. Kort is 25 Km. Maar….. de rit naar de start is 7 Km en terug ook nog eens hetzelfde. Het optel sommetje komt dan uit op iedere dag ongeveer 45 Km fietsen. OEFFFF dat is best een aardig eind voor mijn leeftijd (zo te zeggen).
Die extra 2 x 7 Km iedere dag is het ritje heen en weer naar Camping “DE SCHIJVENAER” in het dorp Schijf, waarvan ik voordien het bestaan niet kende. Leuke SVR camping met alles piekfijn geregeld.
Zo’n fietsvierdaagse is wel een belevenis. Vorig jaar in Laren waren alle wegen onderweg bewegwijzerd, in Rucphen is dat helemaal anders. Je krijgt een A4 velletje mee met daarop “straat zus links en straat zo rechts”. Dat is wel zoeken geblazen. Onze groep van 10 fietsers heeft gelukkig “Voortrekkers” , hier en daar iets omrijden, maar in het algemeen zijn we zonder veel extra Km geslaagd.
Vier dagen…., twee met zon en twee met behoorlijk veel regen. Ik heb mijn penning wel verdiend, was trouwens de oudste deelnemer, de eerst volgende was 5 jaar jonger.

Behalve het fietsen was er ook nog het gezellig samenzijn van de SOLO groep, we hebben steeds samen gegeten, BBQ, afhaal-Chinees, Pannekoeken bakken, enz., geborreld en koffie gedronken, verhalen vertellen.

De zomer is nog niet voorbij, eerst weer even naar huis en wat er dan verder nog in het vat zit, dat weet ik nog niet.

Tot de volgende keer, groet OPAHANS

• 08 Augustus 2017 - 23:36

Bas:

Leuk verhaal opa, lekker door getrapt ook met die fietstocht.
    We komen binnenkort wel weer eens even op bezoek.

Groetjes Bas