ZOMER 2014 ONDERWEG 1 - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu ZOMER 2014 ONDERWEG 1 - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

ZOMER 2014 ONDERWEG 1

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

13 Juni 2014 | Duitsland, Passau

TWEE MAANDEN WEG MET DE CAMPER JUNI EN JULI 2014

Dat waren nog al wat voorbereidingen, alles klop gewoon, vertrek op tijd, ook nog een bezoek aan mijn zusje in Uden. Maandag vertrekken we uit Hoogeloon, het avontuur tegemoet. Piet met zijn Buscamper, Herman met zijn nieuwe (nogal grote) Rapido camper en ik met mijn 12 jaar oude vertrouwde La Strada camper.
Piet voorop, hij kent per slot van rekening België op zijn duimpje. Doel Malmedy, Place de la Gare, een bekende camperplaats. Onderweg nog even bij Aldi stoppen, we hebben niks nodig maar rijden met een volle wagen de winkel uit. Place de la Gare is een rommelige camperplaats voor 5,- per nacht. Eerst de stad nog in lopen (met wandelstok) lekker “BELS” eten op de gezellige markt, terug nog een afzakker op de parkeerplaats en lekker slapen.

NAAR DE MOEZEL
Vol goede moed op weg, wel even in Luxemburg goedkoop tanken. Dat wordt een speurtocht van jewelste, in de buurt van St Viete vlieg je minstens 10 keer over verschillende grenzen als je niet op past zoals wij. Getankt voor een extra lage prijs, op naar Klüsserath aan de Moezel. Mooie camperplaats, we staan direct aan de rivier. Wat een bakbeesten van campers rijden er in Duitsland rond. Hier staan er minstens 10 met aanhangwagen en een auto er op, een “Smart”. We drinken een glas wijn en praten over van alles en nog wat, eten iets van het “kaasplankje” de “nootjes”
de “chips” het “worstje” . De honger is over en we gaan vrolijk naar bed.

10 UUR ’s OCHTENDS ....... KOFFIE
Richting Koblenz is het doel, dat blijkt te ver en we stranden in Müren. Een klein parkeer terrein waar we net op passen met 3 campers, een leuk dorp, een kleine
“wirtschaft” en heel erg lekker eten.

DE VOLGENDE OCHTEND;
Piet wil naar de (heel erg grote) winkel van “FRITZ BERGER” met camperspullen, een rit van een uur en we zijn er. Natuurlijk weer alles gekocht dat niet nodig is. Wel heb ik de beide heren kunnen overhalen het boek “REISEMOBIL” te kopen. We hebben nu tenminste allemaal dezelfde reisboeken. Daar stemmen we de vakantie mee af !!!!

WAAR GAAN WE NU HEEN............ ?
Met de nieuwe reisgidsen in de hand wordt het Sankt Goar adres Auf dem Flürchen een alternatieve camperplaats. Een boeren doening waar alles kan. Leuke plek op een weiland. Bijna geen voorzieningen, we redden ons zelf wel. Maar voor onze avond BBQ lekker vlees van eigen slacht. De boerin zegt: ik heb zojuist een geit geslacht, kijk daar hangt het vel te drogen. De honden kluiven nog op de restjes.
Twee dagen blijven we daar.

VERDER GAAT HET LANGS DE RIJN
Keuze uit twee bestemmingen, zet ze maar allebei in de TOM TOM . Dan begint de ellende. Eerst rijden we gezellig samen op. Dan een erg ingewikkelde kruising.
We raken elkaar kwijt en vinden elkaar weer bij “Gehring Weingut” in Nierstein.
Een camperplaats bij een dure wijnboer, erg veelgrote DUITSE campers en dure wijn die we niet kopen. We betalen het minimum, € 8,- voor een nacht, alleen het staangeld.

Het is nu half elf zaterdag 7 Juni 2014. Morgen eerste Pinksterdag

EERSTE PINKSTERDAG 2014
Na de koffie van 10 uur vertrek. Richting Klingenberg am Main, daar is een grote camperplek, daar zal wel plaats zijn. Eerst met de pont de Rijn over. Slingeren verder langs middelgrote steden zoals Aschaffenburg, Griesheim, Erlenbach am Main enz.
Er is overal feest, dus moeten we overal omheen rijden, de TOM TOM wordt daar gek van maar we hebben het gered. Om ca. 14.00 zijn we op de uitgekozen bestemming. We gebruiken 3 van de nog 5 legen plekken. Het hele spul zit stampvol campers. Even snel tellen, zo tegen de 100 stuks. Nog een beetje gedoe met de campingbaas over hoe we moeten gaan staan, dan betalen bij de “Anmeldung” € 7,50 en klaar is kees. Het is bloed heet, niet te veel doen. Vanavond naar het stadsfeest.
Pommes met Bratwurst en bier. Dan een gezellig terras met nog een biertje enz. enz.

MORGEN TWEEDE PINKSTERDAG 9 Juni
Stop in Thungersheim, even boven Wurzburg, We volgen zo veel mogelijk de route ‘langs de rivieren” en blijven u langs de Main rijden maar dat i dan steeds op een BUNDESSTRASSE en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Een warme dag om te rijden, in de buurt van het zwembad is de plaats waar campers kunnen overnachten. Vergeet dat maar, hethele dorp en verre omgeving ligt in het zwembad er is geen milimeter plek voor ons. Piet gaat op zoek en rijdt een klein landweggetje in, over het “bakkie” roep hij ons naar een ruime parkeerplaats, ergens in niemandsland tegen de spoorbaan aan. Wat een lange goederentreinen heb je hier en wat maken ze een herrie. Iedere 10 minuten een goederentrein met van alles er op. Vanuit deze plek hebben we goed zicht op de parkeerplaats waar we uiteindelijk heen willen, zo tegen 6 uur wordt het stiller en vinden we een leuke stek voor de nacht bij het zwembad.

10 JUNI
De reis gaat verder, eerst volle bak drinkwater tanken en “rijden maar” richting Eltmann am Main. We zijn niet meer zo erg trouw aan de rivier oevers, door het binnenland zijn de wegen veel rustiger en leuker. In Eltmann vinden we een grote parkeerplaats met ruimte voor iedereen en schaduw aan de oever van de rivier. Even uitpuffen onder een boom aan de Mainoever. De stemming is goed en om half 8 gaan we op een terras wat drinken en een Braatwurst eten enz.

11 JUNI
Nu wordt het tijd dat we een keer op en echte camping gaan staan om te wassen en van de andere gemakken van een camping gebruik te maken. Dat wordt nog even goed zoeken, al te veel “Campingboeken” hebben we niet bij de hand. Het lukt, we gaan richting Etzelwang, naar camping “Frankenalb”, rijden niet langs een rivier maar door een prachtig landschap van bossen en weiden met soms aardige klimmetjes tot meer dan 18% . We zijn per slot van rekening in Beieren. De was vergt een strakke planning met wassen en drogen, het lukt om 23 uur is alles droog. Ondertussen gezellig BBQ, de rest, het geitenvlees van onze boerin uit “Auf dem Flürchen” van een aantal dagen geleden, door Herman in de vriezer goed bewaard.
We kunnen morgen weer schoon op pad. Na de gebruikelijk vergadering bij de koffie wordt het Bogen aan de Donau. De rit verloopt niet zoals gedacht, we hebben veel te veel Bundesstrasse, ze lijken op een echte snelweg en er is niks aan. Bij aankomst is de camperplaats bij het zwembad, ook niks. Een erg grote en met sintels die stuiven naakte parkeerplaats waar in een hoekje een paar campers de enig mogelijke kampeerautoplaatsen al bezetten schoon.

Op zoek naar iets anders. Piet stelt BERNRIED voor 20 Km verder.
Na een leuke rit door landwegen komen we in de buurt van ons doel. Niet te vinden, heen en weer rijden, elkaar uit het oog verliezen enz. enz. Dan vragen en we staan er lopend 1 minuut vandaan. Een herberg met boerderij feestzaal terras en lekkere keuken. Bier, eten, koffie en we krijgen een schnaps van de herbergier ..... een Berenburg ! uit Holland. Verslag schrijven, een paar dagen inhalen maar dat is gelukt. Nu ga ik naar bed en zie wel waar we morgen naar toe gaan.

PASSAU Vrijdag 13 juni
Langs rivieren rijden is leuk, veel kleine plaatsjes, goede wegen. Nu Passau, een stad met een héél bijzondere cathadraal. Na 60 kilometer staan we op een leuke plek en nemen een taxi naar de “ALTSTADT” waar we tot in de avonduren rond scharrelen en alles goed bekijken.

• 13 Juni 2014 - 23:50

Marja Bom:

Ha pa,
    Volgens mij vermaken jullie je fantastisch. Houden zo !!
    Intussen ben ik weer veilig in Nederland gearriveerd, na een heerlijke vakantie.
    Knuf,
    Marja

• 14 Juni 2014 - 11:00

Renee:

Gaat lekker hoor pap! Wat een ritten! Jullie zien zo lekker veel.
    Morgen vaderdag..ik zou zeggen: trakteer jezelf, wij denken aan je! Op je gezondheid!

Dikke kus,
    Renée

• 15 Juni 2014 - 10:49

Martin En Ineke (De Luchte !!):

Hallo Hans,
    Hier een reactie uit je eigen homestek "De Luchte". Leuk dat je ons een inzage geeft in je reisdagboek. Je verhaal geeft een ruim beeld van wat jullie allemaal uitspoken en jullie camper wordt inderdaad gebruikt waarvoor hij bedoeld is, nl. als zwerfauto!!! Duitsland blijkt en is een prachtig land om in te camperen, maar pas op met het te veel nuttigen van bratwurst.
    In Driehuis gaat alles gewoon z'n gangetje en floreert de soos zoals jij het hebt ingericht.
    Aanstaand weekend t.w. 20 en 21 juni "barst" het dorpsfeest Driehuis los. Voor ons is dit nieuw, want we waren uitsluitend gefocusted op de Santpoortse Feestweek. Van de Stichting Dorpsfeest Driehuis hebben we allemaal een programmaboekje (perfect uitgevoerd) met begeleidend schrijven in de bus gehad. We zullen zeker een kijkje nemen bij één van de evenementen.
    Wij hebben onze vakantie nog even uitgesteld, maar hebben de camper al bijna startklaar staan.
    Tot slot, geniet van je reis en graag horen we later nog meer van je.

• 15 Juni 2014 - 11:55

Henk & Aafje:

Hallo Hans,
    Leuk om je verslag te lezen.
    We zijn tot ongeveer half augustus in Holland.
    We wensen jullie goede reis en we zullen jullie volgen.
    Groetjes Henk & Aafje.

• 15 Juni 2014 - 15:09

Mienke En Cor:

Lieve grote broer,
    Jullie zijn weer goed op dreef en je verslag is reuze leuk om te lezen.
    Zo reizen we helemaal met jullie mee en blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    Cor en Mienke

• 18 Juni 2014 - 22:56

Ans Hennis:

Hallo Hans,
    Jij bent op reis en ik geniet er ook van.
    Wat doen jullie veel, en zo gezellig met elkaar.
    Hoop nog veel te horen.
    Groeten van Ans.

• 28 Juli 2014 - 21:29

Vincent Grummer:

Zo te lezen gaat het je goed, Stuurde je een mail vanwege verhuizing, kreeg hem retoer. Laat wat horen of zien, vincent en Wil