ONDERWEG NAAR DENEMARKEN 1 - Reisverslag uit Schneverdingen, Duitsland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu ONDERWEG NAAR DENEMARKEN 1 - Reisverslag uit Schneverdingen, Duitsland van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

ONDERWEG NAAR DENEMARKEN 1

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

25 Mei 2018 | Duitsland, Schneverdingen

DIT JAAR WORDT IK 90 ………….

Op reis dus samen naar DENEMARKEN. We beginnen in ELTEN net over de grens in de buurt van Arnhem. Ik dus dinsdag 22 mei alles nog even nakijken of er niets vergeten is, plantjes water geven, doucheslang loskoppelen ivm. Legionella, alle kranen dicht, koelkast leeg……….. wat een gedoe !!

Vertrek om half 12, snelweg naar Arnhem en verder…, alles gaat vlot en de reisgenoten staan me al op te wachten op de mooie camperplaats bij Elten-Hoog. Het beroemde Pannekoekenhuis naast onze parkeerplaats is dinsdags dicht. Dat is jammer……… maar niet getreurd. We hebben so wie so een lading etenswaren aan boord. Drankje hapje slapen.

Woensdag 10 uur koffie en bespreken van de route. Einddoel vandaag is STEINFURT. Dat komt goed uit want dan rijden we bijna langs BOCHOLT en daar is het beroemde TEXTIELMUSEUM waar ik al 2 keer eerder met reisgenoten geweest ben. Beide heren zijn daar nog nooit geweest dus rap er heen voor een leuke tussen stop onderweg naar STEINFURT.

Tom Tom wijst de weg, Hans als een haan voorop, hij weet het !!

Onderweg bijna in BOCHOLT staat een bord met een pijl naar MUSUM en Haantje de voorste leest dit natuurlijk verkeerd, denkt dat het een pijl naar het Museum is… gewoon één letter over het hoofd gezien.
Gevolg…… 20 kilometer omrijden. Musum is gewoon een dorp in de buurt van BOCHOLT dus daar stonk ik even goed in.

De volgende verrassing is……… Museum wegens verbouwing gesloten !

Daar sta je dan met je goede gedrag.

STEINFURT heeft een mooie camperplaats voor zo’n 30 campers. We staan toevallig vlakbij een mede SOLO-NKC collega en kennen elkaar oppervlakkig. Samen voor het slapen een koffieklets en een borrel.
Leuke avond.

DIEPHOLZ is de volgende halte. Na de koffie in STEINFURT de route uitgezet en gaan. We vinden in DIEPHOLZ een knots groot terrein midden in het stadje. Vanavond niet zelf koken maar Chinezen bij een echte goede Chinees en bij tijds naar bed.

Volgende stop wordt SCHNEVERDINGEN ergens ten zuiden van HAMBURG.
We vinden een parkeerterrein en staan bij een openlucht zwembad in het gras. Een rit van ongeveer 140 KM over “Bundesstrassen” rustig gangetje, bijna overal max 70 KM, geen file’s.
DENEMARKEN KOMT STEEDS DICHTER BIJ !!

Morgen is het zaterdag 26 mei. Het plan is om ca. 100 kilometer te rijden, en Hamburg rechts te laten liggen. We rijden dan langs de ELBE tot in de buurt van een pont over de Elbe. Op deze manier proberen we de drukte van een grote stad te ontwijken. Later hoor je wel of dat gelukt is.

Nu zal ik eens proberen of ik dit verslag met mijn Iphone X (persoonlijke Hotspot) en Macbook kan versturen. Als dat lukt horen jullie later het vervolg van dit verhaal.

GROET van Piet, Herman en OPAHANS

• 28 Mei 2018 - 10:27

Renee:

Museum,Musum, och wat maakt het uit

• 28 Mei 2018 - 21:07

Mienke:

Het blijft lachen met die broer van mij.
    Hij is wel een heel stoere!
    Groet C&M

• 29 Mei 2018 - 11:47

Mies:

Goede reis Hans,Piet en Herman, jullie maken er weer een gezellige reis van. Wij staan in Heerde en gaan zondag op pad naar noord Duitsland.

• 30 Mei 2018 - 14:15

Ineke En Martin :

Jullie komen nog genoeg musea tegen, dus niet getreurd! Het valt op dat jullie op camperplaatsen staan.
    Destijds in ons camperleven bivakkeerden wij altijd op campings, bang als wij waren voor geboefte,waarschijnlijk ongegronde vrees.
    Wij zijn nu bezig aan onze vakantie van negen weken en hebben onze eerste bungalow in Belgie te pakken.
    Het weer zit ontzettend mee, warm, bijna te warm. Veel plezier met het vervolg van jullie reis.
    Groet Ineke en Martin