IN DE BUURT VAN WENEN - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu IN DE BUURT VAN WENEN - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

IN DE BUURT VAN WENEN

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

17 Juni 2014 | Oostenrijk, Wenen

WEER IETS VERDER, IN DE BUURT VAN WENEN
Ik ben met het verslagschrijven gebleven in PASSAU. Vertrek zaterdag 14 juni. Naast ons staat een alleen reizende Nederlander, hij is al twee maanden onderweg en gaat in Oktober pas naar huis. Omdat “De Voetbal” het praatje van de dag is, Nederland Spanje 5-1 komt hij bij ons “buurten”, wij zijn niet van die echte voetbal mensen maar dan vertelt hij over Oostenrijk, daar is het mooi en daar zijn bergen die moet je zien en, en, en. Piet is helemaal niet tuk op hoge passen enz. vandaar dat hij gekozen heeft om langs rivieren te reizen. Volgens de buurman kan je overal gaan staan waar je zin in hebt om te overnachten, doet hij ook, een vignet voor de autobanen heb je niet nodig want alle binnenwegen zijn vrij. Het bijzondere is dat deze man heel erg dicht in de buurt van Piet woont. Het is nu echt tijd geworden om te vertrekken, er komt een eind aan alle verhalen over Brabant. We gaan richting LINTZ. Ongeveer 15 Km. buiten Linz hebben we een camperplaats gevonden in onze “Camperplaats-Bijbel” Reisemobil-Bordatlas, Gallneukirchen, het blijkt naast een voetbalveld te zijn. Zaterdagmiddagvoetbal competitie, net iets voor ons. Verder een rustige plaats om te overnachten in een klein dorp. Om er te komen was nog niet zo makkelijk. Juist de straten die we nodig hebben zijn afgesloten en de “Umleitung” is nergens te vinden. Omdat we “snelwegen vermijden” rijden op de TOM TOM, volgens de buurtgenoot van Piet het beste advies en zonder vignet, draaien we door Linz als een drol in een pispot rond. Stukje van 5 Km snelweg was de oplossing maar mag niet. We zijn er gekomen en hebben van het zaterdagvoetbal kunnen genieten. Een aantal voetbalfans kwam zelfs bij ons om de Nederlanders te feliciteren met het succes tegen Spanje.

ZONDAG 15 JUNI
De volgende bestemming wordt ROSSATZ-ARNSDORF, aan de Donau. Het wordt een rit met hindernissen en omleidingen maar wel schitterend door het landschap van de Donau. We treffen een erg goed onderhouden mini campinkje aan voor 20 Campers direct aan de rivier. Morgen naar Wenen. Hoe doe je dat ?

MAANDAG 16 JUNI
Bijtijds vertrek uit Rossatz en 70 km rijden naar KRIZENDORF, camperplek naast het station. Ik sta bijna op de spoorrails. Wij zijn er om 14.00 uur en wat doe je dan. Pak de trein naar Wenen en doe Wenen op zijn Amerikaans, (of Japans).
Met “Hop on Hop off” alles gezien. Terug naar het station met de tram, (de verkeerde richting op en het verkeerde station) nog veel meer gezien en met dezelfde tram terug naar het goede station. We hebben wel een dik uur heerlijk op een terras gezeten en een biertje gedronken en iets gegeten. Trein van 22.00 uur terug en daarna dit schrijven.

DINSDAG OCHTEND, 17 JUNI
De reisgenoten overleggen waar we vandaag naar toe zullen gaan. Ik doe mijn best om een stukje op “Waarbenjijnu” te krijgen.
Tot nu toe ging het perfect met - 3G - en mijn i-phone als “Hot-Spot” eigen WIFI !!

In Hongarije is er weinig -3G- te vinden zeggen ze, dus dan wordt het iets moeilijker.
WE ZULLEN WEL ZIEN......... tot de volgende keer en de groeten van alle reizigers.
p.s. meer foto’s komen later wel.

• 18 Juni 2014 - 23:08

Carolien De Laat:

Hans, je schrijft leuke reisverslagen. Hopelijk kun je dit ook in Hongarije volhouden zodat het op afstand is te volgen waar jullie uithangen.
    Groeten aan mijn vader Herman en ik wens jullie nog veel reisplezier. Ik ben benieuwd naar de verdere avonturen!

Carolien

• 18 Juni 2014 - 23:47

Jeannet:

hallo hans,
    leuk te lezen dat je reis voorspoedig verloopt en dat jullie het samen naar jullie zin hebben.
    wij zijn afgelopen weekend thuisgekomen van 7 weken italië.
    we hebben erg genoten.
    doe mijn groeten aan piet en herman
    en veel reisplezier verder.
    liefs, jeannet