NOORD FRANKRIJK - Reisverslag uit Thionville, Frankrijk van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu NOORD FRANKRIJK - Reisverslag uit Thionville, Frankrijk van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

NOORD FRANKRIJK

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

07 Juli 2015 | Frankrijk, Thionville

MET EEN CAMPER KAN JE MAKKELIJK DE VAKANTIEPLANNEN VERANDEREN.

Het was bekend, Piet heeft last van nierstenen, hij heeft daar aan laten werken en het lijkt er op dat hij nu gewoon weer op reis kan gaan dus:

Dinsdag 30 juni 2015 haal ik mijn camper weer uit de schuur, zet hem op zijn vaste plekje voor Serviceflat “DE LUCHTE” (waar ik dus woon) en ik vertrek op woensdag 1 juli om 11.00 uur naar Piet in Hoogeloon. Om 14 uur Koffie bij Piet, inpakken en wegwezen naar dichtbij in Belgie: Postel.
Op de camperplaats bij de Abdij is het rustig, een wandeling van 3 Km, dan bier op terras en iets eten, de avond is om.

Donderdag 2 juli, Piet moet even naar huis omdat hij een belangrijk ding vergeten is, hij weg, ik een ontbijtje, 10 uur koffie, Piet is terug.

Waar gaan we naar toe ? Niet te ver, gezellig ritje om weer te wennen, het wordt DILSEN STOKKEM aan de oude maas, vlak bij de Nederlandse grens.
Mooie camperplaats voor 3 campers, wel goed in de schaduw zetten, het is bloed heet vandaag. Bier op terras, lang kletsen met de havenmeester van een jachthaventje met 10 verhuurbare fluister boten.

Wandeling in natuurgebied, zo kom je tot rust.

Vrijdag 3 juli klop klop, ik loop nog in tropen nacht tenue Piet heeft zijn gebit stuk gebeten… wat nu…….. tand-technieker gezocht en gevonden in OBBICHTER in NL, 6 KM rijden. Wel ook nog even via een Gier-pontje uit de pré historie, leuk leuk. Gebit gerepareerd om 11.30 uur.

VERDER DIE DAG, richting Eupen een camperplaats bij een stuwdam waar we waarschijnlijk in de schaduw kunnen staan. HET IS MOMENTEEL TROPENWEER. de temperaturen overdag zijn in de buurt van 30 graden of zelfs hoger, we beleven een hittegolf dus het reisprogramma is aangepast.

Onderweg een grote Amerikaanse begraafplaats uit WW2 bezocht in HENRI-CAPELLE, er was iets bijzonders te doen, we mochten er niet op, maar van een afstandje kan je de erg goed verzorgde begraafplaats toch goed zien. Indrukwekkend !

Zaterdag 4 juli, naar ST. VITH, een rustige rit en een camperplek midden in de stad en in de schaduw…..… Foei wat is het warm, 36 graden, pffff. Het is al dagen snik heet !!
Zondag 5 juli richting Frankrijk, eerst naar een boer in de buurt van de Frans Belgische grens maar dat bleek een mislukking, dan maar verder naar THIONVILLE op de Camping Municipal aan de Moezel.
Op zondag is overal een kleine markt of iets dergelijks, veel verkeer, veel mensen, wel gezellig. Naast onze camping aan de oever van de Moezel is een grote feestmarkt met allemaal lekkere eettentjes enz. We besluiten om ook Maandag en Dinsdag in THIONVILLE te blijven en maken een paar fikse wandelingen door de stad om o.a. de VVV te bezoeken voor gegevens om onze reis te kunnen vervolgen. Reisdoel is eerst 20 KM verder, VECKRING een bunker-complex uit de eerste wereldoorlog. Kijken naar het laatste zogenaamde “Dikke Bertha” kanon. Daarna gaan we bijna 150 KM in zuidelijke richting naar ARZVILLER - SAINT-LOUIS, daar is een nogal spectaculaire schepenlift te bekijken. Dus geen gebrek aan recreatie gebeurtenissen.

Dus morgen op weg, in THIONVILLE hebben we de hittegolf goed doorstaan, kijken wat er morgen op ons pad komt.

TOT DE VOLGENDE KEER

• 08 Juli 2015 - 00:01

Jeanne:

O weer gezellig samen met Piet onderweg.
    Leuk om weer jouw verhalen te lezen, ik ga je volgen, gr

• 08 Juli 2015 - 07:43

Annemiek:

Willen we op de fiets langs komen, horen we dat je weer gevlogen bent, haha! Je hebt gelijk, lekker weg. Geniet er maar van en ik lees graag verder wat je nu weer allemaal voor leuks gaat beleven en moois gaat zien.
    Liefs, Annemiek

• 08 Juli 2015 - 07:49

Ans:

Blij dat ik weer van je heb gehoord.
    Geniet samen van een mooie reis.
    Groeten aan Piet.

• 08 Juli 2015 - 09:08

Henk En Aafje:

Hans genieten maar, leuk om weer van je te horen.
    .Zijn nu weer in Den Ilp
    Groeten Henk & Aafje

• 08 Juli 2015 - 23:15

Cor En Mienke:

Fijn dat jullie weer op pad zijn. Het was bij jullie
    vast vééél warmer dan bij ons in het noorden.
    Fijne vackantie samen,
    Groeten Cor en Mienke

• 12 Juli 2015 - 21:57

Mies:

arme Piet. Gelukkig dat zijn gebit weer gemaakt is. Wat was het warm, vertel ons niets. Wij stonden gelukkig aan de dam bij Cor. Zelfs daar was het geen uithouden.
    Hans en Piet genieten ervan. groetjes mies