HET LAATSTE STUK VAN DEZE REIS - Reisverslag uit Circuit Zolder, België van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu HET LAATSTE STUK VAN DEZE REIS - Reisverslag uit Circuit Zolder, België van Hans sr. Vandesolos - WaarBenJij.nu

HET LAATSTE STUK VAN DEZE REIS

Door: Opahans

Blijf op de hoogte en volg Hans sr.

22 Juli 2015 | België, Circuit Zolder

DE LAATSTE ETAPPE

Zondag 19 Juli. Mijn buurman start zijn aggregaat om een uur om 8 uur, rommelt wat in en uit zijn camper, ………… bonke bonke bonke, ……… de muziek die jongelui tegenwoordig zo leuk vinden schalt uit zijn camper terwijl hij buiten alle spullen van de vorige avond in de aanhangwagen kiepert.
Wij vertrekken na een kopje heerlijke “Belse” koffie voor de derde keer richting Monthermé, waar een fijne camperplaats aan de Maas ligt bij een jachthaven.
Na een prachtige rit door bossen en langs watertjes zijn we om t5.00 uur op de bestemming, het staat barstens vol met campers, met veel geluk vinden we elk een plek zo’n 50 meter uit elkaar. Wat een drukte, er is een rommelmarkt direct in de buurt. Daarheen dus en wat spullen gekocht, investering € 2,50. Biertje drinken bij de camper van Piet. Hapje halen bij de snackbar, ieder duikt in zijn eigen hol en ik ga nu vroeg naar bed. Morgen naar houtmuseum in RENWEZ.
Het is half elf, ik ga slapen.

Maandag 20 Juli. Houtmuseum op maandag gesloten, opgezocht via WWW. Dan maar iets anders doen. In BOGNY sur MEUSE is een museum over metaalbewerking, het smeden van toen en het smeden van nu, hoe werden spijkers, schroeven, bouten en moeren vroeger gemaakt en hoe gaat dat nu. De moeite waard om te zien, een paar uur ben je zo kwijt. Door naar FUMAY aan de maas, bij de jachthaven die midden in het stadje ligt een parkeerplaats gevonden en een rondje lopen. Biertje drinken in een kroeg aan de haven en lekker Entrecote eten. Vroeg naar bed.

Dinsdag 21 Juli. Koffie op de parkeerplaats aan de Maas. Het is een prettige temperatuur om te rijden, niet te warm. Op weg naar een kennis van Piet met een steengroeve. Dat wil ik ook wel eens zien, het is in de buurt van TAVIER. Deze familie haalt al vele jaren Belgische blauwe hardsteen uit een berg en hebben daarnaast nog een grote handel in gebuikte kinderkopjes (Kassijen). Hartelijke ontvangst, show van het bedrijf, wij daarna verder naar onze overnachtingsplek in Hamoir, waar we dit jaar al eerder aanlegden. Veel gedoe met kano’s die de camperplaats als uitstap-plek hebben. Een kind is zoek, politie, gedoe, gedoe. Kind gevonden.
Ik slaap als een roos !!

Woensdag 22 Juli, het einde van de vakantie komt in zicht. Piet heeft één bijna kapotte voorrem, dus richting naar huis is geboden. Laatste stop in ZOLDER afscheid diner.

MORGEN 23 JULI NAAR HOOGELOON = 60 KM……. DAARNA HANS NAAR RHENEN

Het volgende evenement is SAIL AMSTERDAM ik hoop op erg mooi weer.

ALL THE BEST!!!
OPAHANS

• 24 Juli 2015 - 09:36

Annemiek:

Ik heb weer genoten van jouw verhalen hoor, opa! Tot het volgende verhaal! ☺

• 25 Juli 2015 - 11:21

Cokhassels:

Ik vind het altijd weer leuk om je reisverslagen te lezen.
    Zo te lezen hebben jullie weer genoten en vele musea bezocht ook leerzaam.
    Tot ziens weer in Driehuis bij de Sail,hopen op mooi weer want nu stormt het,code rood. gr. Cok

• 25 Juli 2015 - 21:09

Joke P:

Heb met plezier je verslagen gelezen, zijn zelf nu bijna bij de Loire, veel pleziert tijdens de Sail, gr, Joke